Matkakissojen majoitus Thaimaassa

Lentokentällä käytiin ruokakaupassa ostamassa pientä purtavaa illaksi hotelliin, kun ei oikeen tiedetty olisiko hotellin lähistöllä kauppaan, eikä illalla viitisinyt kauaksi lähteä pyörimään. Kaupasta suunnattiin terminaalista ulos jonottamaan virallista taksia. Kaiken maailman epämääräiset kyytiä tarjoavat henkilöt kannattaa kiertää kaukaa ja ottaa virallinen mittaria käyttävä taksi.
Kyyti Sukhumvit Roadille oli kyllä melkoista rallia, koko ajan vaihdettiin kaistalta toiselle, tehden hurjia kiihdytyksiä, oli siis aika matkakissojenkin totutella paikalliseen liikennekulttuuriin :D
Taksimme käytti mittaria ja hintaa lentokentältä hotelliimme Golden Tulip Madison Suites'iin Sukhumvit Roadille maksoi 350 bahtia.

Ensivaikutelma hotellista ja hotellin ympäristöstä oli postiviivinen yllätys! Olimme ajatelleet alueen olevan pelkkää asuinaluetta ja vanhoja taloja, mutta jo taksin ikkunasta huomasimme pilvenpiirtäjät, lukuisat ravintolat ja kaupat hotellimme läheisyydessä.
Myös hotellin tuntui oikeen lupaavalta, henkilökunta oli ystävällistä ja saimme huoneen ylimmästä viidennestätoista kerroksesta.
Huoneesta avautui todella kivat näkymät Bangkokiin ja jopa ilmajuna BTS näykyi ikkunasta! Huone oli todella tilava muttei liian iso, kaikki tuntui olevan siistä ja löytyipä kaapista kylpytakit ja tohvelitkin.

photo 649f528e-35d1-406c-9f8a-43d977c4eae5_zps9c490ad0.jpg
Sänky hieman ryppyinen, kun jompi kumpi ehti ennen kuvaamista jo sitä testata :)

Erityismaininnan ansaitsee mielestämme Golden Tulipin uima-allas, joka oli todella siisti ja rauhallinen. Melkein joka kerta kun olimme altaalla saimme olla kahdestaan, ilmeisesti kaupunkilomailijoita ei altaat kiinnosta? Mutta meitä kiinnosti ja loikoilimme altaalla monet kerrat :) Altaan reunoilla oli kivat isot patjat ja pyyhkeet löytyivät myös altaalta, joten ei tarvinnut, kuin hissillä tulla neljänteen kerrokseen uimaan.

photo f8cfb3fa-9c58-4f3c-a798-f5dfb92b4c06_zps5e2f71e5.jpg

Hotelli tarjosi myös ilmaisen tuk-tuk kyydin lähimmälle BTS-asemalle kauppakeskus Terminal 21:sen viereen. Vaikka eipä asemalle kävelykään kestänyt kuin kymmenisen minuuttia.
Aivan hotellin välittömästä läheisyydestä löytyi pari ruokakauppaa, muutama ravintola ja pari bistroa. Noissa bistroissa kävimmekin useasti aamuapalalla syömässä french toastia, toastia, egg benedictiä ja pannareita :)

photo 53fe555c-3736-4580-bca1-2e5bfbc4aec5_zps7ade89ac.jpg

photo 566076dd-104d-4b8a-b31b-723702fce95b_zps196d0c34.jpg

photo c4fdacc6-4bd6-4606-8e11-7c33038386a4_zps2a0ff57f.jpg

Golden Tulipissa Bangkokissa vietimme kahdeksan yötä, kunnes oli aika siirtyä meren rannalle Pattayalle, josta olimme varanneet huoneen D Day Resotel hotellista. Pattayalle siirryimme edellisen hotellin järkkäämällä "limusiinilla", joka oli uusi isohko Amerikan Toyota. Matka taittui tasaisesti mutta kuskimme näytti jotenkin tuskaantuneelta ja pitipä hän pitkän vessatauon kesken  matkaa, toivottavasti olo helpotti... Pattayalle saavuttaessa molempien kissojen mielessö alkoi pyöriä ajatus, miksi piti jättää ihana Bangkok kauppoineen ja pilvenpiirtäjineen ja tulla Pattayalle, no ehkäpä se Pattaya siitä alkaisi kiinnostamaan.
D Day hotelli sijaitsee Pohjois-Pattayalla melko kaukana keskustasta oikeastaan keskellä ei mitään.
Hotellin ympäristö näytti heti kättelyssä surkealta, roskia joka puolella, rakentamatonta joutomaata, ei kauppoja, eikä oikeastaan mitään. Mielestämme hotelli ansaitsisi nimekseen Resotelin sijasta Remotel!
Kirjautuminen hotelliin keski luvattoman kauan ja yli-innokas laukkujenkantaja yritti kielloista huolimatta pihistää käsistämme käsimatkatavaramme.
Tämä yli-innokas herra tuli sitten esittelemään huonetta meille, hän näytti juurta jaksaen miten vesi tulee hanasta ja siten valot saa päälle. Lisäksi hän esitteli meille miten huoneen tallelokero toimii, tai siis pitäisi toimia. Sen verran oli tyypillä härväämistä lokeron kanssa, että päätimme olla sinne mitään laittamatta.

photo a6b2fdef-e1c9-492c-9f19-456370c4d99f_zps308dc0b5.jpg

Ekana päivänä kiertelimme hotelli ympäristöä todeten, ettei alueella ollut yhtään mitään, paitsi venäläisiä, venäläisiä ravintoloita, palveluita venäläisille venäjäksi ja lisää venäläisiä! Alue oli niin venäläisten valtaamatta, että ravintoloiden mainoksetkin olivat vain venäjäksi.
Ensimmäinen yö hotellissa ei ollut todellakaan parhaasta päästä, auringon noustua ikkunan takaa jokin lintu alkoi huutamaan "UUU-U-U-UUU!!!" ja tätä jatkui monta tuntia, lisäksi kun kello tuli kuusi aamulla, alkoi kauhea metakka rakennustyömaalta, joka aivan vastapäätä huonettamme. Eikä siinä vielä kaikki... aikaisin aamulla alkoi kiinalaisten turistien juoksentelu käytävällä ja siivooja pyrki seiskan aikoihin huoneeseemme! Do not disturb nappia ei auttanut painaa, sillä nappia painamalla syttyi myös Please make up my room-valo.
Hotellihuone oli myös hyvin keskeneräinen, johdot roikkuivat, eikä lattialistojakaan ollut jaksettu laittaa, mikään ei siis vastannu netissä olleita kuvia! Kaiken lisäksi hotellin uima-allas oli hieman likainen, eikä muurien takia aurinko paistanut altaalle, kuin pari tuntia päivässä. Koko hotelli oli Bangkokin hotelimme täydellinen vastakohta.

photo 4cf5951e-86a4-427b-be06-dc0bb300f7a8_zps54bb51a3.jpg

Pattayasta teemme erikseen oman postauksen, mutta todentaan jo tässä vaiheessa, että Bangkokiin jäi vielä niin paljon nähtävää, eikä Pattayan hotellin mielittänyt, joten matkakissat päätivät tehdä paluun Bangkokiin.
Kahden yön jälkeen kirjauduimme ulos hotellista, mutta sekään ei sujunut kuin elokuvissa. Uloskirjaus oli hotelille ok-juttu ja sanoivat että saisimme käyttämättömistä öistä rahat booking.com:ilta takaisin, tämä tuntui perin kummalliselta, koska olimme maksaneet hotellin käteisellä kirjautumisen yhteydessä.
Ennen kuin lähdettiin hotelista toinen matkakissoista soitti bookingille, josta sanottiin että varausehtojen mukaan hotellin oli annettava rahat käteisellä meille takaisin. Booking myös lähetti samalla hetkellä viestin hotellille. Hotelli  sitten antoi rahamme takaisin, joskin vastaanottohenkilöillä oli melko hapan ilme rahoja antaessa :D
Kaiken tämän jälkeen toinen kissoista jäi hotelille kamojen kanssa ja toinen lähti etsimään taksia. Taksikuskit kovin tulivat innokkaita kyselemään mihin kyydin haluaisimme, mutta kun mainitsin Bangkokin, niin he kieltäytyivät väittäen Bangkokin olevan "full of mobsters and gansters".  Parin yrityksen jälkeen eräästä matkatoimistosta saatiin taas limusiinikyyti (iso toyota) Bangkokiin 1500 bahtin hintaan.

Bangkokista oltiin etukäteen varattu Furama Xclusive Sathorn. Tämäkin hotelli sijaitsee todella lähellä BTS-asemaa ja ruokakauppakin löytyy ihan nurkan takaa.
Ensimmäinen huone, jonka saimme haisi tupakalle joten kävmme valittamassa ja saimme uuden paremman huoneen. Huone ja koko hotelli olivat kyllä ihan siistejä, mutta kulumisen jälkiä alkoi olla jo siellä ja täällä. Ainut oikeastaan häiritsevä tekijä oli siivoojien puhelin käytävässä, joka piti soidessaan niin kovaa ääntä, että heräsinmme siihen.
Huoneen hintaan kuului myös aamiainen, joka olikin melko hyvä ja kattava- Pöydästä löytyivät pannukakut, jugurtit, hedelmät, murot ja nuudelit.
Hotelissa oli myös uima-allas, jossa kerran kävimme. Sinäänsä mitään vikaa altaassa ei ollut, mutta sielläkin ikä jo alkoi näkymään altaan ja tuolien kunnossa.

photo d2f33cfe-e3fe-4ede-b73a-ae93249434a3_zps830338aa.jpg

This entry was posted on sunnuntai 2. maaliskuuta 2014. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.