Berliini PART 3

Berliinistä löytyy myös tunnettu museosaari, jossa voi vierailla lukuisissa eri museoissa. Me suuntasimme etsimään egyptiläistä museoa. Onnistuimme jotenkin kävelemään museon ohi ja vahingossa ostamaan liput viereiseen Pergamon-museoon, jossa on esillä paljon esineitä antiikin ajoista ja muinaisesta Babylonista. Museossa on esillä myös valtaisia lähi-idästä tuotuja temppelin osia, joten ei todellakaan harmittanut, vaikka ei oikeaan museoon ensiksi päästykkään.
Pergamon-museon jälkeen mentiin sitten jonottamaan lippuja egyptiläiseen museoon, joka löytyikin ihan nurkan takaa. Kyseiseen museoon sai hyvän alennuksen, kun lippuluukulla näytti jo ostettua Pergamon-museon lippua. Voimme todella lämpimasti suositella vierailua molemmissa museoissa.

photo b082f5b1-fd23-481e-bd39-1cb5176b67e3_zps78b29504.jpg

Museoissa vierähtikin vaikka kuinka monta tuntia! Ennen suuntaamista viimeisen kerran Berliinin Primarkiin kävimme ostelemassa vielä tuliaisia museosaaren ympäristössä olevista krääsäputiikeista.
Primarkissa oli tietysti kauhea hulina ja vilinä, ihmiset kahmivat vaatteita, kuin eivät olisi vaatekaupassa koskaan käynneetkään. Matkakissoillekkin tarttui neljä kassillista tavaraa mukaan, eikä noiden ostosten yhteishinta paljoa yli 100€ mennyt!
Primarkista tultiin sitten suoraan hotellille lepäilemään pitkän päivän jälkeen. Illalla kuitenkin jaksettiin mennä syömään keskustaan ja ottamaan vielä kuvia Brandenburgin portista.
Portin läheisyydessä oli neuvostoarmeijan univormuun sonnustautunut mies, joka piti leikkimielistä passitarkastusta pientä maksua vastaan. Tottahan toki piti meidänkin pari euroa laittaa rahaa, jotta saatiin kaikkien miehitysektorieden leimat ja yhteiskuva kyseisen "sotilaan" kanssa :D Vähän siinä matkakissojen karvat nousivat pystyyn kun kyseisenen herra komenti seisomaan suorassa ja olla nauramatta.
Kävely takaisin Alexanderplatzille kävi hyvästä iltalenkistä, ja saimme vielä ihastella Berliinin katedraalia ja televisiotornia iltahämärässä.

photo d6e65aa3-6755-4121-b8da-985544d03f0c_zps3b6e0c0d.jpg

Viimeisenä päivänä Berliinissä ehdittiin aamulla käydä vielä pikaisesti pyörähtämässä Alexanderplatzilla ostoksilla ennen huoneen luovuttamista. Matkalaukkujen paino oli noussut varmaan nelinkertaiseksi matkan aikana, kiitos Primarkin ja muiden kauppojen. Onneksi Leonardo hotellista pääsi ratikalla nopeasti bussipysäkille, josta bussimatka kohti lentoasemaa alkoi. No eipä mennyt viimeinen bussimatka ihan putkeen, ehkäpä matkakissoilla jokin kirous bussimatkoissa?
Hieman ennen lentoasemaa bussi hyytyi keskelle tietä ja huonolla saksantaidoilla ymmärsimme että kytkin meni rikki tai jotain sellaista. Eipä siinä kauaa ihmetelty, kun lähdettiin vaan kävelemään kohti lentoasemaa, jonne oli noin 15min matka.
Onneksi ei tarvinnut Berliinin lentoasemalla kauaa aikaa viettää, sillä ainakin kyseinen terminaali oli huonoin koskaan, ei kauppoja, ei montaa istumapaikkaa, ainoastaan yski kioski. Toivottavasti saavat uuden lentoasemansa pian valmiiksi Berliinissä.

Berliini on kaupunkina mitä parhain matkakohde, nähtävää riittäisi pitkäksi aikaa, lennot ovat edullisia, eikä lentokaan kestä kauaa. Suosittelemme kaupunkia niin viikonloppumatkaksi kuin hieman pidemmäksi lomaksikin.

This entry was posted on sunnuntai 23. helmikuuta 2014. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.